“Değişen”
Leyla Postalcıoğlu ile Doğaçlama Atölyesi
Tarih: Her Perşembe
Saat: 19:00 – 21:00
Mekan: çakSTÜDYO
Tarih: Her Perşembe
Saat: 19:00 – 21:00
Mekan: çakSTÜDYO
“Değişen”
Leyla Postalcıoğlu ile Doğaçlama Atölyesi
Tarih: 22-29 Şubat / 7-14-21-28 Mart 2024/ Perşembe akşamları
Saat: 19:00 – 21:00
Mekan: çakSTÜDYO
Doğaçlamaya bir algı pratiği ve kendini ifade yöntemi olduğu kadar bir performans biçimi ve kompozisyon yöntemi olarak yaklaşacağımız bu atölyede, hareket araştırmaları ve önceden belirlenmiş yönergeler aracılığıyla anda oluşana karşılık verebilmenin olasılıklarını araştırıp, duyumsadıklarımızı harekete dönüştürme yolları arayacağız. İçimizden geldiği gibi, bir yerden hatırladıklarımızla, ortak bir çıkış noktasından başlayarak, her adımın farkında olarak ve aynı zamanda her şeyi unutarak dans ederek, ritm olarak, ritmin peşinden koşarak, birbirimizin hareketini ya da duruşunu dinleyerek, zaman-mekan-ağırlık ve başka şeylerle etkileşerek, destek noktalarının ve bedenin fiziksel sınırlarının farkında olarak ve bunları hayal gücü ve oyunlarla esneterek…Hayal gücümüzün ve duyumsadıklarımızın bedenlerimize ve birbirimize yansımasına tanıklık etmeye çalışacağız. Değiş, değişme, değiştir diye seslenip, değişen hallerden değişmeyenlere doğru yol alacağız. Bizi ayıranlardan çok birleştirenlere odaklanacağız. Hem nefes nefese kalıp hem de çok yavaşlayacağız. çakSTÜDYO’nun açtığı nefes aldıran boşlukta saatlerce hareket ederek, konuşarak ve yazarak bir arada olabileceğimiz araştırabileceğimiz bir alan olması dileğiyle sizi bu atölyeye davet etmek isterim.
Daha önce doğaçlama deneyiminiz olması gerekmez. Hayatını dansa adamış, senelerce emek vermişlerin ve dansı henüz yeni keşfetmeye başlayanların buluşabileceği bir yer olması dileğiyle…
Leyla Postalcıoğlu, 1981’de doğdu, Yıldız Teknik Üniveristesi Sanat Tasarım Fakültesi Dans Bölümü’nde iki yıl misafir öğrenci olarak derslere katıldıktan sonra 2000 yılında İstanbul’dan yola çıktı. Essen’de Folkwang Universität der Künste’de 4 senelik dans eğitiminin sonunda Pina Bausch’un Tannhäuser Bacchanal (1972) eserinin yeniden sahnelenişinde dans edip 2004 yılında Kassel Devlet Tiyatroları’nda çalışmaya basladı. Burada önce Wu Kuo-Chu daha sonra Johannes Wieland’ın yönetiminde 6 yıl dans etti. Bu süre zarfında Vivienne Newport, Hwai-Min Lin (Cloud Gate Dans Tiyatrosu) ve Yossi Berg/ Oded Graf ile de çalışma fırsatı buldu.Wu Kuo-Chu’nun vakitsiz ölümünün ardından Oculus eserini öğretmek için Cloud Gate Theatre2 ile çalışmaya Tayvan’a gitti
2010’da Off Course projesinde Meg Stuart /Damaged Goods ile yolları kesişti. 2011’da Atelier I, 2012’de Sketches/Notebook, 2015’da Until Our Hearts Stop, 2018’de Supernova*, 2019 Tanzkongress Dresden gibi proje ve eserlerinde yer aldı, toplulukla birlikte 2020 yılına kadar Almanya, Belçika, Fransa, İsviçre, Norveç, Hollanda, Lübnan, Amerika, Kanada, İngiltere ve Portekiz’de turneler gerçekleştirdi. 2014’de Kat Valastur’un Ah oh! A Contemporary Dance Ritual eserinde dans etti.
2000 yılından itibaren çeşitli platformlarda sunduğu kısa koreografik denemelerden sonra Berlin’de 2010 ve 2012 yılları arasında Roof ve Backyard isimli iki koreografisini DOCK11 ve Sophiensaele’de sergiledi, Almanya, Polonya ve İtalya turnelerinden sonra Roof eseriyle 2012 yılında İstanbul Tiyatro Festivali’nde yer aldı. Şimdilerde ise koreografik araştırmalarını 2010’dan beri özellikle odaklandığı doğaçlama pratikleriyle birleştirerk MSGSÜ İDK Çağdaş Dans Anasanatdalı öğrencileriyle düzenli olarak devam ettirmekte.
2012 -2015 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Dans Bölümü’nde, 2015 sonrası ise Çıplak Ayaklar Stüdyosu başta olmak üzere bağımsız stüdyo ve derneklerde doğaçlama atölyeleri düzenledi.
2017’den beri MSGSÜ İDK Çağdaş Dans Anasanatdalı’nda repertuvar ve doğaçlama dersleri; 2021 yılından beri ise Kadir Has Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde Hareket ve Doğaçlama dersini vermekte.
2018’de Mardin Bienali’ne davet edildi. 2017’de Senem Gökçe Oğultekin’in Dun isimli dans filminin; 2022’de Esme Madra’nın Fırtına isimli filminin ekibinde yer aldı. 2018’de Tuğçe Tuna’nın 45’lik adlı eserinde, Ayrin Ersöz’ün Antigone Divided projesinde dans etti. 2020’de Cynthia Madansky’nin dans filmi KALAN’ da yer aldı.
Son yıllarda Gizem Aksu’nun Hisler Arşivi:İstanbul’unda(2019); Gaby Agis’in Hoist İstanbul ve Gordon Monahan’ın Speaker Swinging performaslarında; 2023’te Olivia Hyunsin Kim’in Dönüş ve Didem Pekün’ün Dancing Home. İstanbul adlı filmlerinde yer aldı. 2022 yılında Çıplak Ayaklar Kumpanyası’nın Memento İstanbul: Hrisoff Aile Arşivi’nden yola çıkarak ürettiği İstanbul’da herkes nasıl? adlı performansı ve video işinde dans etti.
Halen Francisco Camacho/ EIRA ve Çıplak Ayaklar Kumpanyası işbirliği olan Taşıdıklarımız/The things We Carry’de (2020) dans etmekte…
Katılımcı kontenjanı kısıtlıdır. Atölyeye katılmak isteyenlerin kayıt yaptırmak ve ödeme bilgilerine ulaşmak için cakatolye@gmail.com adresine e-mail atmaları gerekmektedir.
Bu atölye Leyla Postalcıoğlu tarafından verilmektedir.
Leyla Postalcıoğlu
1981’de doğdu, Yıldız Teknik Üniveristesi Sanat Tasarım Fakültesi Dans Bölümü’nde iki yıl misafir öğrenci olarak derslere katıldıktan sonra 2000 yılında İstanbul’dan yola çıktı. Essen’de Folkwang Universität der Künste’de 4 senelik dans eğitiminin sonunda Pina Bausch’un Tannhäuser Bacchanal (1972) eserinin yeniden sahnelenişinde dans edip 2004 yılında Kassel Devlet Tiyatroları’nda çalışmaya basladı. Burada önce Wu Kuo-Chu daha sonra Johannes Wieland’ın yönetiminde 6 yıl dans etti. Bu süre zarfında Vivienne Newport, Hwai-Min Lin (Cloud Gate Dans Tiyatrosu) ve Yossi Berg/ Oded Graf ile de çalışma fırsatı buldu.Wu Kuo-Chu’nun vakitsiz ölümünün ardından Oculus eserini öğretmek için Cloud Gate Theatre2 ile çalışmaya Tayvan’a gitti
2010’da Off Course projesinde Meg Stuart /Damaged Goods ile yolları kesişti. 2011’da Atelier I, 2012’de Sketches/Notebook, 2015’da Until Our Hearts Stop, 2018’de Supernova*, 2019 Tanzkongress Dresden gibi proje ve eserlerinde yer aldı, toplulukla birlikte 2020 yılına kadar Almanya, Belçika, Fransa, İsviçre, Norveç, Hollanda, Lübnan, Amerika, Kanada, İngiltere ve Portekiz’de turneler gerçekleştirdi. 2014’de Kat Valastur’un Ah oh! A Contemporary Dance Ritual eserinde dans etti.
2000 yılından itibaren çeşitli platformlarda sunduğu kısa koreografik denemelerden sonra Berlin’de 2010 ve 2012 yılları arasında Roof ve Backyard isimli iki koreografisini DOCK11 ve Sophiensaele’de sergiledi, Almanya, Polonya ve İtalya turnelerinden sonra Roof eseriyle 2012 yılında İstanbul Tiyatro Festivali’nde yer aldı. Şimdilerde ise koreografik araştırmalarını 2010’dan beri özellikle odaklandığı doğaçlama pratikleriyle birleştirerk MSGSÜ İDK Çağdaş Dans Anasanatdalı öğrencileriyle düzenli olarak devam ettirmekte.
2012 -2015 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Dans Bölümü’nde, 2015 sonrası ise Çıplak Ayaklar Stüdyosu başta olmak üzere bağımsız stüdyo ve derneklerde doğaçlama atölyeleri düzenledi.
2017’den beri MSGSÜ İDK Çağdaş Dans Anasanatdalı’nda repertuvar ve doğaçlama dersleri; 2021 yılından beri ise Kadir Has Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde Hareket ve Doğaçlama dersini vermekte.
2018’de Mardin Bienali’ne davet edildi. 2017’de Senem Gökçe Oğultekin’in Dun isimli dans filminin; 2022’de Esme Madra’nın Fırtına isimli filminin ekibinde yer aldı. 2018’de Tuğçe Tuna’nın 45’lik adlı eserinde, Ayrin Ersöz’ün Antigone Divided projesinde dans etti. 2020’de Cynthia Madansky’nin dans filmi KALAN’ da yer aldı.
Son yıllarda Gizem Aksu’nun Hisler Arşivi:İstanbul’unda(2019); Gaby Agis’in Hoist İstanbul ve Gordon Monahan’ın Speaker Swinging performaslarında; 2023’te Olivia Hyunsin Kim’in Dönüş ve Didem Pekün’ün Dancing Home. İstanbul adlı filmlerinde yer aldı. 2022 yılında Çıplak Ayaklar Kumpanyası’nın Memento İstanbul: Hrisoff Aile Arşivi’nden yola çıkarak ürettiği İstanbul’da herkes nasıl? adlı performansı ve video işinde dans etti.
Halen Francisco Camacho/ EIRA ve Çıplak Ayaklar Kumpanyası işbirliği olan Taşıdıklarımız/The things We Carry’de (2020) dans etmekte…
Katılımcı kontenjanı kısıtlıdır. Atölyeye katılmak isteyenlerin kayıt yaptırmak ve ödeme bilgilerine ulaşmak için cakatolye@gmail.com adresine e-mail atmaları gerekmektedir.